dag 1 Tortuguero 16 juli - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Romée Balm - WaarBenJij.nu dag 1 Tortuguero 16 juli - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Romée Balm - WaarBenJij.nu

dag 1 Tortuguero 16 juli

Door: Romée

Blijf op de hoogte en volg Romée

17 Juli 2015 | Costa Rica, Tortuguero

De eerste dag in het oerwoud. 's Ochtends heel vroeg opgestaan (dit was geen probleem door de jetlag natuurlijk). Om kwart voor zeven vertrokken we met de auto naar het restaurantje el Ceibo in Guapiles. hier zouden we dan opgehaald worden door een bus. Bij het restaurantje gingen we voor de tweede keer ontbijten, daarna koffers in de bus en vertrekken. In de bus kregen we uitleg over het hotel. We kwamen ook langs de bananenplantages waarbij Chris duidelijk had verteld dat bananen groenten zijn. Na de busreis stapten we over op een boot, deze zou ons naar Pachira lodge brengen. Hier kregen we een cocktail en gingen we lunchen. Hierna kregen we onze kamers te zien. Het zijn bungalows van vier kamers in het oerwoud waarbij apen wild rondslingeren en je 's ochtends wakker wordt van de vogels. 's Middags om half drie gingen we met een gids op de boot door de lagunes dieren spotten. Hierna nog lekker even afgekoeld in het schildpadvormige zwembad. Rond half zeven gegeten en naar bed gegaan. 's Nachts barstte het noodweer los, heel veel regen en harde onweersklappen (wat ik gelukkog niet gehoord heb).