dag 2 Tortuguero 17 juli - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Romée Balm - WaarBenJij.nu dag 2 Tortuguero 17 juli - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Romée Balm - WaarBenJij.nu

dag 2 Tortuguero 17 juli

Door: Romée

Blijf op de hoogte en volg Romée

19 Juli 2015 | Costa Rica, Tortuguero

's Ochtends om half zeven werden we wakker van de brulapen. Om negen uur moesten we klaar staan voor de hike. De vorige avond hadden we de regenlaarzen al opgehaald want het zou heel modderig worden. Het regenwoud was vlakbij het hotel. De eerste stap was al modderig, we liepen een stukje en toen begon de gids te vertellen. We moesten goed kijken onder de bladeren of er beesten op zaten. (Want een enthousiaste toerist wil nog wel eens bladeren oppakken om een mooie foto te maken). We hebben ongeveer twee uur gewandeld en heel veel diersoorten gezien. Toen hebben we nog gezwommen om af te koelen. Om half drie vertrokken we naar het dorpje Tortuguero, hier liepen we naar de kust. Bij de kust vertelde de gids over het dorpje en de schildpadden die daar elk jaar eieren komen leggen. We hebben hierna toch nog een kokosnoot geprobeerd, niemand vond het echt lekker. Hierna hadden we nog even de tijd om het dorpje te bekijken. 's Avonds om 7.40 uur moesten we klaarstaan voor de 'turtletour'. om tien voor zeven vertrokken we met de boot naar het strand. Het strand was opgedeeld in 10 zones. Na 1 uur te hebben gewacht was er een schildpad in zone 4, toen we daar aankwamen bleek dat hij was vertrokken. Om half tien was er iets gezien in (natuurlijk) de verste zone. Het eerste stuk liepen we ernaartoe, maar toen de schildpad aanstalten maakte om te vertrekken moesten we het laatste stuk rennen. Op het strand was een enorme schilpad van ruim een meter lang te zien. Maar helaas was hij binnen 20 seconden al weg. Om half elf waren we aangekomen in het hotel. Serra en ik sliepen iets later dan de rest omdat er een enge vieze sprinkhaan de kamer in was geslopen en die toch nog even moest worden doodgeslagen met een handdoek.

• 19 Juli 2015 - 09:05

Sissy:

Leuk om jullie zo te volgen!